Burzliwe życie kreatora mody - Yves Saint Laurenta

17:09:00

Hej Kochani!

Dzisiejszy post nawiązuje do postaci znanego projektanta mody Yves Saint Laurenta, a to dlatego że jako kinomaniak obejrzałam film oparty na kanwie jego życia. Nie będzie to jakaś wielka recenzja filmu jedynie reminiscencje. Jestem pod wrażeniem tej postaci, a po jego obejrzeniu tym bardziej. Nie byłam świadoma jak nietuzinkowym człowiekiem był, jak bardzo wrażliwym i za wszelką cenę dążącym do celu. Artysta w pełnym wymiarze, modę traktował jak sztukę. Film ukazuje zalążki jego pracy, kulisy powstawania własnego domu mody począwszy od pracy u Diora aż po osiągnięcie szczytów w dziedzinie mody. Widzimy jak powstają piękne szkice, z jaką dbałością o każdy szczegół powstawały projekty, jak na jego pokazach goszczą takie postacie jak Helena Rubinstein czy Karl Lagerfeld. Pięknie jest pokazana otoczka tych czasów. Wystrój wnętrz, muzyka, fryzury czy wygląd modelek został świetnie odzwierciedlony zgodnie z tamtymi czasami. Jednak najbardziej poznajemy Laurenta od strony jego prywatnego życia, jego niepokornego i bardzo wrażliwego usposobienia, preferencji seksualnych i burzliwego życia. Pomimo różnych zawirowań życia stworzył wspaniałą markę, a to też dzięki swojemu wieloletniemu partnerowi Pierre Berge'a. Widzimy tu trudną miłość, niestałość Laurenta, jego uzależnienia od leków, narkotyków, alkoholu i zmiany partnerów. Niełatwy film, dobrze zagrany przez głównego aktora Pierre Niney'a (całkiem podobnego). Polecam dla wielbicieli świata mody, dla ujrzenia pracy kreatora oraz scenografii i kostiumów albo z czystej ciekawości :)





                                  Aktor Pierre Niney (po lewej str.) świetnie odtworzył postać Laurenta


                               Po lewej stronie z wspomnianym wieloletnim partnerem, po prawej aktorzy.


                                                                Kadr z filmu
                                                            fot: wyszukane z int.

  W szafie mam tylko jedną rzecz marki Yves Saint Laurent, a mianowicie T-shirt (bardzo podoba mi się jego krój i trochę zaczerpnęłam z tego w swoich koszulkach). Przypomnę parę fotek poniżej (już były na blogu)




                                                  Bardzo ładnie wyszyte cekinowe kwiaty


                                                                    fot: Sebastian Kretkowski

                     A już na koniec mini niespodzianka. Lubicie coś chrupać w czasie oglądania filmu?
                     Ja tak ale tylko w domu, trochę mi przeszkadza ogólne mlaskanie w kinie ;)
                     I tak mam fajny i prosty przepis na zdrową przekąskę zamiast kalorycznych chipsów.
                     Jest to pieczona chrupiąca ciecierzyca.

                     Przepis:

                     1 puszka ciecierzycy
                     3 łyżki oliwy z oliwek
                     1/2 łyżeczka soli
                     1/2 łyżeczka słodkiej papryki
                     1/2 łyżeczka kminu mielonego
                     1/4 łyżeczka chili
                   
                  Odsączoną ciecierzycę osuszyć, rozłożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
          Piec w rozgrzanym piekarniku (200st.C) początkowo przez 10 min, następnie wymieszać
                  z przyprawami i piec kolejne 10 minut. Najlepsze są na ciepło z lampką czerwonego                             wina lub piwa, jak kto woli. Poniżej fotki.






You Might Also Like

24 komentarze

  1. Obejrzę, bo interesuje mnie wszystko co francuskie ;-)
    A aktora grającego Laurenta znam z innych dobrze zagranych ról.
    Fajny post ;-)
    pozdrówka śle <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie zagrana rola, też go znam z innych filmów i też kocham to co francuskie :) Tak już mam :) Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie bluzeczka ma bardzo fajny krój. Nigdy nie interesowałam się tą marką, ale fajnie się jest czegoś więcej dowiedzieć :) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Koszulka rzeczywiście fajna :)!!! Ten dekolt na plecach podoba mi się szalenie :). Czerpiesz inspiracje z najlepszych źródeł :)!!!
    Chrupiącą ciecierzycę zrobię jutro, na romantyczny wieczór z Misiem :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tę lubię ten dekolt :) Miłego romantycznego!!! :)

      Usuń
  5. Lilu, ale wspaniała recenzja filmu , bardzo mnie zachęciłaś do tego filmu. Sceneria musi być ciekawa i do tego znany projektant...często ludzie sztuki są inni i zwariowani. Bardzo wtażliwa psychika jest trudna i często nie jest stała, bo posiadając taką stale czymś się posiadacz fascynuje i dobrze i źle. Twoją bluzeczkę podziwiałam i pięknie, kobieco w niej wyglądasz, a przepis muszę też, bo smakowicie wygląda.buziaki

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam ten film i przyznam szczerze, że mi się nie podobał-ale przecież gusta są różne ;-) Wyglądasz bosko w tej letniej stylizacji , udanego weekendu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film niełatwy, sceny trudne ale warto chociażby na ujrzenie pracy projektantów od kuchni :) Dziękuję bardzo i równiez miłego weekendu :))

      Usuń
  7. Zachęciłaś mnie, muszę obejrzeć. Bardzo ciekawa postać.
    Bluzka jest świetna, piękny ma tył. Cudnie w niej wyglądasz Lilu.
    Miłej niedzieli...

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam o słynnym projektancie i ogladałam film, jestem pod wrażeniem gry aktorskiej odtwórcy głownej roli. Świetne letnie fotki, aż zatęskniłam do lata.

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę obejrzeć ten film! Fajna bluzka!
    Pozdrawiam:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  10. Film musi być interesujący, zarówno ze względu na osobę, jak i na temat :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam Yvesa, w zeszłym roku oglądałam o nim dwa filmy biograficzne, które szczerze polecam. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Filmu nie oglądałam, ale lubię biografie, więc chętnie zajrzę na niego:))
    Lata mi się chce przez te Twoje fotki:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lata to tez mi się chce, albo konkretnej zimy!!! :)

      Usuń
  13. Film widziałam już wiele razy. Jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. A very interesting post !!!
    We'll be in touch!!!!Merry Christmas🌲🌲

    OdpowiedzUsuń
  15. Film musi być ciekawy, postaram się go znaleźć i obejrzeć. :)
    Fajna przekąska. ;)

    OdpowiedzUsuń