W domowym zaciszu.

23:12:00

Hej!

Dzisiejszy post nie będzie traktował o modzie, a o tym jak można spędzać czas wieczorami w zaciszu domowego ogniska. Oprócz pasji modowych i rekonstruktorskich (o czym pisałam w dawniejszych postach) lubię słuchać muzyki, zajrzeć do ciekawej lektury lub spędzić trochę czasu w kuchni.
Jestem wciąż na diecie bezglutenowej, nie przestrzegam jej tak restrykcyjnie gdyż nie mam celiakii, ale bardzo ograniczyłam gluten w diecie i zdecydowanie lepiej się z tym czuję. Dlatego też podam dziś dwa przepisy na proste bezglutenowe potrawy, będzie to pasztet i biszkopt, z którego zrobiłam domowy torcik.





                                                         fot: PHOTOSEBA


               Pasztet drobiowy.

    Składniki:
    udko indycze
    2 udka kurze
    warzywa
    2 jaja
    kasza jaglana (woreczek)
    przyprawy: sól, kurkuma, chili, pieprz

Udka ugotować w warzywach, po ugotowaniu mięso i warzywa z wywaru rozdrobnić np. blenderem, dodać całe jaja, ugotowaną kaszę jaglaną, przyprawy wg własnych upodobań. Formę posmarować oliwą i posypać płatkami jaglanymi. Piec w piekarniku w 180 ok 40 min. Pasztet można jeść na ciepło jako dodatek do dania obiadowego lub do pieczywa. Pasztet jest również bezglutenowy.
Jest bardzo smaczny. Polecam!






               Biszkopt bezglutenowy.

                Składniki:

                szklanka mąki (mieszanka mąki ryżowej,kukurydzianej i amarantusowej)
                1/2 szklani mąki ziemniaczanej
                5 jaj
                1/2 szklanki ksylitolu (lub cukru)
                3 łyżeczki proszku do pieczenia

Białka ubić na sztywno, żółtka utrzeć razem z ksylitolem, wymieszać z mąką i proszkiem do pieczenia, na końcu dodać białka. Piec w piekarniku w 180st.C ok 30 min.
Biszkopt jest jednak inny od tego z mąki pszennej, nie wyrasta tak bardzo ale jest smaczny i można go wykorzystać do wielu ciast. Ja zrobiłam z niego domowy, zwykły torcik do kawy. Użyłam gęstej śmietany, połowę z niej zmieszałam z kawą rozpuszczalną . Poncz zrobiłam też z kawy zmieszanej z sokiem z połówki cytryny, 3 łyżeczkami ksylitolu. Także smak tortu był kawowy i proszę mi wierzyć na słowo wyszedł pyszny.










                                                       Zdjęcia i wyroby własne :)

You Might Also Like

22 komentarze

  1. Ładny dzbanek ;-)
    Też staram się ograniczać gluten, ale nie bardzo drastycznie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. przepis na biszkopt pożyczam:D a pasta też wydaje się smaczna - zapiszę zaraz sobie;)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm taki biszkopt to bym zjadła :)

    _____________________
    www.justynapolska.com
    Fashion & Beauty

    OdpowiedzUsuń
  4. Ograniczenie glutenu powoduje, że nie rozpychamy tak bardzo swoich brzuchów. Jest takie powiedzenie - mieć pszeniczny brzuch. Dlatego tez jest to godne uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Unas imágenes muy bonitas...un saludo desde Murcia....

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przepis na pasztet :)

    OdpowiedzUsuń
  7. śliczna lampka !:)))
    wspolna obserwacja? L( ja juz obserwuje :))

    http://pazzz21.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Po dwóch latach przymusowej diety bezglutenowej zajadam się glutenem, ale biszkopcik wygląda pysznie:) Taki bym zjadła;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny przepis w szczególności na pasztet. Za takim tradycyjnym nie przepadam, ale Twój wygląda tak apetycznie, że chętnie się na niego skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Coraz bardziej przekonuje sie do takiej diety. Pasztet sprobuje zrobic :)!!!
    Przepiekne zdjecia!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda przepysznie, jak będę miała trochę czasu to spróbuję zrobić, bo składniki bardzo mi pasują!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nic bezglutenowego nie przyrządzałam. Spodobał mi się pasztet, wydaje się i łatwy i dobry. Może kiedy spróbuję zrobić.
    Zdjęcia ładne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pasztet jest naprawdę prosty i pyszny! Polecam!

      Usuń
  13. Przepis na biszkopt się na pewno przyda! I świetne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Those recipes look delicious! I love how you decorated the sponge cake! Your photos are beautiful as well. I love the ones looking through the glasses.
    ~Lili
    www.thefashionsalt.com

    OdpowiedzUsuń
  15. ciekawy post i fajne przepisy ;) w wolnej chwili zapraszam do mnie :* buźka :*

    OdpowiedzUsuń
  16. świetne przepisy, uwielbiam wieczory z książką

    OdpowiedzUsuń
  17. śliczne zdjęcia, a biszkopt/ torcik wygląda pysznie :D

    OdpowiedzUsuń