Prozdrowotnie czyli ćwiczenia wzmacniające odcinek szyjny kręgosłupa.

21:57:00

Witajcie!

Jak jest waży ruch w naszym życiu każdy raczej wie, jednak sama świadomość nie wystarcza, po prostu trzeba się ruszyć i nie mieć żadnych wymówek. Nie jestem od tego wolna, miewałam długie przerwy w "nic nierobieniu" fizycznym, co zaczęło odbijać się na moim zdrowiu. Kiedyś jak miałam własną siłownię prowadząc ją ze względów oczywistych i nie ukrywam z przyjemnością ćwiczyłam każdego dnia. Po jakimś czasie "lenistwa" zobaczyłam znaczną różnicę, gdyż stawy i kręgosłup dawały o sobie znać i czułam się "drewniana", brakowało kondyncji.
Obecnie staram się w miarę mozliwości czasowych i zdrowotnych uskuteczniać ćwiczenia np. biegając lub uprawiając szybki marszobieg (mniej obciąża stawy).
Jak się okazuje nie wszystko jest skuteczne, bo z powodu siedzenia przed komputerem, może też nie do końca odpowiedniego materca i poduszki do spania mój kręgosłup zaczął buntować się. Konkretnie chodzi mi o odcinek szyjny kręgosłupa. Po dłuższym siedzeniu przed laptopem czułam ogromny ból. Wyszukiwałam różnych metod pozbycia sie jego zarówno w poradnikach jak
 i w internecie.
Znalazłam parę ćwiczeń, które naprawdę pomagają i w dzisiejszym poście postanowiłam się z Wami nimi podzielić.Może przydadzą się jak nie teraz to na przyszłość :) Są to ćwiczenia rozciągające mięśnie szyjne i dwa konkretne zestawy, które autentycznie pomagają na tego typu dolegliwości. Przepraszam za jakość dżwięku i szumy ale tego dnia niemiłosiernie wiał wiatr. Dubli nie było, pełen spontan.
Pozdrawiam Was  i trzymajcie się prosto!

















                                                             Fot i film: Sebastain Kretkowski

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Ja jak długo nic nie robię to też się czuję "drewniana", czyli w miarę możliwości, trzeba się ruszać, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy post w dodatku stylizacja sportowa mi się podoba;))

    OdpowiedzUsuń
  3. super post, tak trzymać, aktywność fizyczna jest ważna:)!

    byminia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. ALL THIS PICS ARE SOOOOO AMAZING PERFECT BEAUTIFUL

    OdpowiedzUsuń