Kurtka typu spencer

20:10:00

Dziś połączenie współczesnych ubrań z kurtką wzorowaną na spencerze z początku XIX w. i też uszytą na wzór oryginału (oczywiście modyfikowaną). Jako, że uczestniczę w rekonstrukcjach okresu Księstwa Warszawskiego uszyłam na zamówienie taki spencer. Różnorodność ich była ogromna, mój jest na wzór munduru, ale były też szyte np. na duże wyjścia, bale itp. Ich wspólną cechą było to, że były krótkie, wąskie (blisko ciała), szyte z naturalnych materiałów, kobiety z pewnością nie mogły się nimi ogrzać w bardzo chłodne dni ze względu na ich minimalizm.
 Mój jest z czystej wełny, aksamitu i bawełny, guziki są metalowe.
 Noszę go oczywiście na spotkania rekonstruktorskie, ale zestaw który tu prezentuję jest wg. mnie niezły i z pewnością będzie przeze mnie wykorzystywany. Oceńcie sami :)


                                 Spencer założony na sukienkę lnianą (zestaw rekonstruktorski).
                                                     Tu jestem z Marysią, córką koleżanki, autorką
                                                              tego zestawu :).


                                           Cylinder, mitenki dopełniają całości :)


                                                                  To jest oryginał z ok 1810r


                                                      A tu już w powiązaniu ze wsółczesnymi
                                                                        ubraniami.




















                                                Jacket: Handmade (Ula Nowak)/ pants: Reserved/
                                                shoes: Syrena/ T-shirt: F&F

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Idealnie dopasowane ubrania, wygladasz pięknie.

    OdpowiedzUsuń