Mitenki i torebeczka - ręcznie robione :)

16:49:00

Mitenki to rękawiczki bez palców lub okrywające palce do połowy. Noszono je od XVIII wieku jako dodatek do eleganckiego stroju, początkowo bardzo strojne,ozdabiane kamieniami szlachetnymi, robione z jedwabiu, koronki, długie lub krótkie. Są popularne do dzisiaj, noszone nawet do jeansowych strojów, Madonna była prekursorką noszenia mitenek do strojów młodzieżowych. Ja niestety nie mam umiejętności wykonywania rzeczy na szydełku, dlatego też poprosiłam swoją kochana szwagierkę o zrobienie takich właśnie rękawiczek, niewątpliwie ma talent, a w dodatku zrobiła przepiękną torebeczkę (wg XIXwiecznego wzoru). Wykonywała takie rzeczy po raz pierwszy szukając różnych żródeł i naprawdę świetnie sobie poradziła z tym trudnym tematem. Misterna praca - jestem pełna podziwu.






You Might Also Like

3 komentarze

  1. Bardzo ładne te wydziergane drobiazgi.
    Rękawiczki nosiłabym nie tylko do stylizacji z epoki Napoleona.
    Może sobie takie wymiętoszę na szydełku, jeżeli starczy mi cierpliwości, rzecz jasna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi sie podoba

    OdpowiedzUsuń